Mit kell tenni, ha valami a gumiba fúródott?
Ha az abroncs a sérülés után azonnal leereszt, nincs sok kérdés.
Fel kell szerelni a pótkereket, később pedig irány a gumiszervíz, ahol meg tudják állapítani, hogy a gumi menthető-e még, vagy sajnos le kell cserélni.
Ha a belső szerkezet nem sérült, ha lapos gumival nem futott az autó, ha az oldalfal nem károsodott, illetve, ha a lyuk nem nagyobb, mint 0,64 cm, akkor az az abroncs feltehetőleg még használható lesz egy javítás után.
Ha a gumi nem ereszt le, de egyértelműen van benne egy oda nem illő tárgy, akkor sem szabad legyinteni egyet a problémára, hiszen bármikor, bárhol elkezdhet gyorsan szivárogni belőle a levegő. Ez menthetetlenné tehet egy egyébként még kijavítható gumit is.
Ha valaki ért a gumijavításhoz, és úgy érzi, meg tud vele birkózni, akkor húzza ki a beékelődött szöget, vagy egyéb tárgyat, és azonnal kiderül, leereszt-e a gumi, vagy sem. Ez után elkezdheti a munkát.
Ha nem áll rendelkezésre pótkerék, amikor kiderül, hogy valami a gumiba fúródott, de kockázatos lenne tovább hajtani, akár még több 100 km-t, akkor jó megoldás lehet – bár nem a legjobb, hiszen pótkeréknek mindig lennie kell az autóban – egy gumiszervíz előtti leparkolás. ilyenkor ki kell húzni a tárgyat, és, ha a gumi leereszt, azonnal be lehet vinni javításra. Ezt valószínűleg nem fogják azonnal elvégezni, és így is-úgy is megoldást kell találni a tovább utazásra, de még mindig jobb opció lehet, mint az autópályán állni meg, leeresztett abronccsal.
Léteznek különböző, gyors segítséget nyújtó, defektjavító szettek is, amik ideiglenes megoldást jelentenek a problémára – ha a járművel utazó tudja őket használni. Ebből több fajta is vásárolható, tömítőfolyadékos, habos, és úgynevezett „kukac” is.
Ha az abroncsba fúródott tárgy leeresztést okoz, ezekkel talán megmenthető a helyzet egészen addig, amíg az autó célba ér, de a maximum sebesség, amivel menni lehet így, az 80 km/h, a maximum távolság pedig nagyjából 150-200 km. (anyagtól és márkától függően)
A defektet, a gumiba fúródó tárgyakat egyetlen sofőr sem kerülheti el egy életen át – erre legalábbis nagyon kevés az esély – így fontos, hogy az autóban mindig legyen legalább egy pótkerék. Ezen felül egy kompresszor, valamint valamilyen defektjavító szett sem árthat, a gumik állapotára, az ideális guminyomásra pedig feltétlenül figyelni kell. Ez ugyanis fontos lehet a defekt megelőzéséhez!